Δείτε τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας για τα Επαγγελματικά Λύκεια στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2017/EXETASEIS2017/them_glo_epal_c_hmer_170606.pdf
Προτεινόμενες απαντήσεις:
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΠΑΛ
(ΟΜΑΔΑΣ Α΄) ΣΤΗΝ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
Α. Το κείμενο αναφέρεται στη συμπεριφορά των νέων . Αρχικά, σημειώνεται η άσκηση κριτικής ενός νέου προς τον γονέα του και οι διαφωνίες με αυτόν. Στη συνέχεια, τονίζεται η αντίδραση του νέου προς τις παραινέσεις του γονέα και η ανάγκη για αυθεντικότητα στην συμπεριφορά του νέου. Επισημαίνεται, ο συσχετισμός της αυθεντικότητας με την ειλικρίνεια και τον σεβασμό προς τον εαυτό του και τους συνανθρώπους του. Επίσης, υπογραμμίζεται η ανάγκη ύπαρξης αξιών και υπευθυνότητας στην επαγγελματική πορεία του νέου. Τέλος, προτείνεται να ανεξαρτητοποιηθεί ο νέος από τον γονέα του.
Β.1. Ένας τεχνίτης που επιδεικνύει επαγγελματική ευσυνειδησία αλλά και αγαπά το αντικείμενο της εργασίας του θα πρέπει να χαίρει πολύ μεγαλύτερης εκτίμησης από έναν επιστήμονα , ο οποίος όμως δεν επιδεικνύει την αντίστοιχη ζέση στη μελέτη του γνωστικού του πεδίου . Αυτό ισχύει, γιατί ο ευσυνείδητος χειρωνάκτης συμβάλλει στην ευημερία του κοινωνικού συνόλου ενώ ο επιστήμονας που αδιαφορεί, δεν ανταποδίδει την εκτίμηση που απολαμβάνει από το κοινωνικό σώμα. (Προτεινόμενη απάντηση ΟΕΦΕ)
Β2α.
Η β’ παράγραφος του κειμένου αναπτύσσεται με τη μέθοδο των παραδειγμάτων. Πιο συγκεκριμένα, τα παραδείγματα είναι τα εξής:
- "Κάνει
ψύχρα . . .σου"Α. Το κείμενο αναφέρεται στη συμπεριφορά των νέων . Αρχικά, σημειώνεται η άσκηση κριτικής ενός νέου προς τον γονέα του και οι διαφωνίες με αυτόν. Στη συνέχεια, τονίζεται η αντίδραση του νέου προς τις παραινέσεις του γονέα και η ανάγκη για αυθεντικότητα στην συμπεριφορά του νέου. Επισημαίνεται, ο συσχετισμός της αυθεντικότητας με την ειλικρίνεια και τον σεβασμό προς τον εαυτό του και τους συνανθρώπους του. Επίσης, υπογραμμίζεται η ανάγκη ύπαρξης αξιών και υπευθυνότητας στην επαγγελματική πορεία του νέου. Τέλος, προτείνεται να ανεξαρτητοποιηθεί ο νέος από τον γονέα του.
Β.1. Ένας τεχνίτης που επιδεικνύει επαγγελματική ευσυνειδησία αλλά και αγαπά το αντικείμενο της εργασίας του θα πρέπει να χαίρει πολύ μεγαλύτερης εκτίμησης από έναν επιστήμονα , ο οποίος όμως δεν επιδεικνύει την αντίστοιχη ζέση στη μελέτη του γνωστικού του πεδίου . Αυτό ισχύει, γιατί ο ευσυνείδητος χειρωνάκτης συμβάλλει στην ευημερία του κοινωνικού συνόλου ενώ ο επιστήμονας που αδιαφορεί, δεν ανταποδίδει την εκτίμηση που απολαμβάνει από το κοινωνικό σώμα. (Προτεινόμενη απάντηση ΟΕΦΕ)
Β2α.
Η β’ παράγραφος του κειμένου αναπτύσσεται με τη μέθοδο των παραδειγμάτων. Πιο συγκεκριμένα, τα παραδείγματα είναι τα εξής:
-"Μην … ιδρωμένος".
Β2β.
Αλλά: αντίθεση
Ύστερα: χρονική σειρά
Καθώς: αιτιολόγηση
Β3α.
αρχίζεις: ξεκινάς
σπουδαιότεροι: σημαντικότεροι
ιδέες: αντιλήψεις, απόψεις
ωραία: όμορφη
μαραγκός: ξυλουργός
Β2β.
Αλλά: αντίθεση
Ύστερα: χρονική σειρά
Καθώς: αιτιολόγηση
Β3α.
αρχίζεις: ξεκινάς
σπουδαιότεροι: σημαντικότεροι
ιδέες: αντιλήψεις, απόψεις
ωραία: όμορφη
μαραγκός: ξυλουργός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου